Det kostar att vara sjuk...

I mitt tidigare inlägg skrev jag att jag varit på vårdcentralen och fått antibiotika utskriven. det kostade mig strax under 300 kr.
Tyvärr verkade det inte som det hjälpte ett skit utan jag fick bara värre och värre smärtor i örat och runt hela den sidan. Så i fredags blev det ett nytt återbesök på kära VC nä någon öroninflammation verkar det inte vara säger hon som tittar på mig den gången. Men däremot är min hörselgång helt igensvullen och hon för in ett litet instrument som dammsuger rent av all skit som samlat där inne (kändes för övrigt helt underbart skönt) sen visar hon en liten liiiiiten bomullsgrej som hon fint förklarar att det är som en minitampong vi sätter in i örat på dig å så får du spä med lite alsolsprit ett par gånger dagligen, och så byter vi ut antibiotikan mot ett annat som är bättre mot just detta. Härligt.... detta kostade mig strax under 400 kr.
Idag va jag där på återbesök. De tog bort den lilla tampongen och dammsög rent i hörselgången sen infördes en ny tampong (what the fuck) hon tittade även på vänstra örat då jag tycker det börjar ömma i det oxå och mycket riktigt..... det va början till irritation där med, men snäll som hon var tyckte hon inte vi skulle ta en tampong även i det örat då jag skulle bli i stort sett döv (jippi) fick droppar med antibiotika attt droppa i båda öronen tre gånger per dag..... priset för detta besök slutade på strax under 400 kr.
på onsdag ska dit på återbesök (ev fler kan det bli) för att se hur det fortlöper...... hoppas det BARA kostar mig 150kr.
Allt detta för "lite" skit i örat.... HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0