Torsdag

Jaha då va det torsdag igen.... tiden går verkligen sjukt fort!!!
Snart fyller älsklingen år och strax efter det är det storprinsens tur sen är det inte långt kvar till jul gaaahhh!!! Fast klart Jul är ju aldrig fel älskar å pynta lyssna på julmusik dricka julmust och äta lussebullar å pepparkakor (vilket man inte får göra före lucia enligt mig) Det blir ju mycket godare om man får tråna och längta lite.

Nästa vecka är det även dags för att förnya lägenheten, yes!! Målarna sätter igång på måndag med å fixa fram tapeter å lite annat. Blir nya i vardagsrummet, Gustavs rum och en fondvägg i sovrummet efter det så är det fritt fram att få ordning på riktigt. Självklart kommer det komma bilder hur det ser ut när allt är färdigt.

Jag fyndade för ett par dagar sen en bänkskiva på IKEA för 50 kr och idag skruvade Anders ihop det med benen jag köpte till. Blev ett perfekt skrivbord inne på Elias rum så han kan sitta och pyssla, ifred vore väl vara fel å säga då lillterroristen har sina knep...... Så här blev resultatet iaf (bara en bättre stol som saknas)


Elias va hemma hos sin tjejkompis V och lekte idag efter förskolan och hade det jättekul! Låt mig säga som så att han svepte två stora IKEA glas med jordgubbsfil sen ville han lägga sig och han sa själv att idag orkar jag inte ens lyssna på nån saga...... Så jag förberedde en välling och stoppade Gustav i säng (inte ett knyst därifrån) kröp ner hos Elias och ja.... det tog max fem minuter sen sov han.
När vi skulle hämta Elias passade jag på att prova Elias gamla overall på Gustav som passade nästan perfekt, den gick hem bättre än hans vinterjacka som han bara försökte slita av när vi skulle ha den. Så här söt blev han i overallen iaf och hans nya vinterskor vi köpte i tisdags. Hittade inga till Elias och då han fortfarande kunde ha sina från förra året är det ingen panik. Dock känner jag att han nog behöver två par med tanke på hur slaskigt, blaskigt, blöt vintrarna är och hur snabbt dessa vinerkängor torkar......

Nu blir det criminal minds och vänta på att älsklingen kommer hem

Kommentarer
Postat av: Emma, Oliwers mamma

Kan bara skriva sötunge tillbaka... hihi

Shit va bra han passa i overallen :)

2009-10-15 @ 23:21:23
URL: http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0