10miljoner för lite sång och lite dans

och det var bara vad öppningsnummret under Eurovisionsongcontest kostade.

Självklart höll man traditionen och satt bänkad inför kvällens event med spänning, skulle Europa gilla Sverige i år??? Nehe, eller nja kan man kanske säga.
Här kommer min kväll i korta drag:

Första låten som sparkade igång va väldigt tradig och totalt minneslös (kommentatorn sa det skulle påminna lite om Justin Timberlake men då undrar jag vad hon har sett som inte resten av världen har, Justin är ju både het och bra dvs inget som detta!!!!
Frankrike körde givetvis på franskt rakt igenom, själv tyckte jag det kändes som man kommit till ett litet källarhak i Paris där alla röker cigariller så det är disigt i luften och hon står på en gömd scen i ett hörn, ingen hit för mig heller.
Sen va det dags för vår Malena som man så klart hejade på även om man tyckte Alaczar skulle åkt. Hon gjorde bra ifrån sig men kändes som hon höll igen lite. Gillade den svarta klänningen bättre oxå.

Hela norden va ju representerade och då menar jag:
Sverige lika med platinablond tjej
Island lika med guldblond tjej med lockar
Danmark lika med kortklippt rågblond grabb
Norge lika med killen va väl inte direkt blond men givetvis kom det in två fagra blonda flickor och sjöng en LITEN truddelutt
Finland Rappare med blonda tjejer i kort kort, min förvåning va att dom hamnade bättre än oss say what??

Ohoh sen va det Grekland som körde stenhårt nittiotal. The pumping chest och hopp med "skrevgrab" Han stod för årets bröstchock oxå eller så hade han bara fått en för liten storlek.....
Ryssland skrek i förtvivlan i sin låt och det verkade hjälpa till med röstningen....
Moldavien skickade deras svar på Shirley Clamp haha i hoppande limegrön dräkt med ett par för höga stövlar till.
Vid bidrag 16 sov Anders (han hade nog somnat tidigare om det inte va så att vi åt under dom första)
Inte ens Dita von Teese kunde väcka honom i hennes hemskt åtsnörpta korsett, stackars flickebarn inte undra på att hon är så blek.....
Vid bidrag 18 började han snarka....
Enligt kommentatorerna skulle Dita stå för sexchoken.. men jag vill påstå att jag tyckte Ukrainas va mer porrshow än snyggt tvframträdande
Låten Balkan girls like to party hade nog gått bättre om låten hade varit lite mer party och inte slow foxtrot, eller liknande.
Jag gillade Storbritanniens bidrag men så vad det ju allas vår musikallåtskrivare som gjort den. Vad som va mer trist va att hennes klänning satt väldigt illa över brösten och tryckte in mitt på istället för å trycka upp.
Sen fick man rösta JIPPI!!!
Mina favoriter va ju Island, Norge och Storbritannien

Vattenshowen innan alla rösterna skulle lämnas va häftig tyckte jag.
Kort refflektion över resultaten:
När Turkiet va med och fajtades om placering två och tre tänkte jag bara Tuk Tuk Turkiet what????
Kul att det blev nordiskt i topp tre i och med Arash som tävlade för Azerbadjan, det tråkiga är ju att här kom han trea men om han varit med i den svenska Melodifestivalen hade han på sin höjd kommit till andra chansen.. Tänk på det Sverige!!!
Stort plus till Shirley och Magnus som va dom bästa och roligase kommentatorerna på länge, kanske till och med någonsin!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0