Uppdatering

Hejsan hoppsan, fick igår en liten pik om att det kanske va dags att uppdatera här, här ju inte skrivit något sen i lördags..... oh no!
I lördags verkade det ju som om våren börjar närma sig och då undrar kanske endel hur jag vet det? jo det ska jag berätta.... För det första, i lördags sken solen i jkpg och det va en helt underbar dag (tyvärr spenderade jag första halvan inne i ett sunkigt kulturhus och andra halvan i bilen på väg till göteborg) Men solen lös iaf upp min dag och det värmde ända in i själen. För det andra så pga den varma lördagen är nu mer än 50% av stadens tonårstjejer för tunt klädda (de va ju varmt i lördags) och för det tredje så vet man att det är vår när man kommer hem och å fort man kommer innanför dörren känner man en stark doft av..... och tänker att jaha då va det dags för blöjbyte två för att sen inse att det inte är pooh i blöjan utan äcklig hundskit under skon.... vart dök den upp? jag har ju inte gjort några som helst utsvängningar i det gröna.... nej de är de där förbannade hundägarna som struntar i att plocka upp skiten för den försvinner i snön, att den sen dyker upp igen ett par veckor senare lite tillplattad och mitt på trottoaren det verkar inte beröra dom??? Tycker inte hundägare oxå det är väldigt ofrächt med hundbajs under skorna???

De senaste dagarna har jag spenderat som följer: I lördags åkte jag till Göteborg som tidigare nämnts, mitt underbara Göteborg den stad jag skulle kunna tänka mig att bo i om man behövde flytta. Övernattade hos min kompis Emma och hennes lilla familj där det bjöds på god mat, melodifestival och sen film. Mycket mysigt och trevligt. Tack gumman.

På sönadg gick jag och en annan kompis Mia på barnmässan vilket oxå va väldigt trevligt, jag fick fyndat ett par tröjor och böcker till pojkarna och en fin mössa till mig själv, Mia slog på stort och fyndade en vagn!!

Igår kväll umgicks jag med min gums Julia och vi kollade på tv samt fixade med våra fotoalbum, ska dit en sväng ikväll oxå, sista gången då dom flyttar till Stockholm nu i helgen, hon kommer bli saknad men men, dom får det nog bra där uppe å vi kan ju alltid ta tåget upp.

Nu ska vi göra oss färdiga för en sväng på A6 med Susanne för att köpa en present till Anitas lilla tös:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0