Gammal??

Sakta går dagen mot sitt slut.... eller ja det är ju ett tag kvar och ikväll är det ju ännu en delfinal i Melodifestivalen Jihou!!
Har precis kommit in efter att ha varit ute en liten stund på gården, Gustav gillar verkligen inte när det är kallt men vem kan klandra honom... han kan ju knappt ta sig fram där de inte är skottat eller sandat. Elias stannade kvar en liten stund längre ute på gården. När han kom in hade han kollat på låtsas bio och tyckte att vi skulle gå på bio och se hjältehunden (Bolt) med alla hans kompisar... mmmm ja vi får se på det där med alla kompisarna, kan bli svårt att genomföra.

Nu vill han att vi kollar på Ronja Rövardotter och jag är lite kluven... är inte den filmen rätt läskig när man är liten?? vildvittror och grådvärgarna till exempel får se hur jag gör, har inte bestämt mig än.
Men visst börjar barn se otäckare filmer tidigare än vad vi gjorde när vi va barn... varför??? Är barn idag mognare?? Jag lekte ju tex väldigt länge med dockor och barbies å sånt.... ser man på flickor i den åldern idag så har dom märkeskläder, färgat hår, mobiltelefoner och pratar om killar...... Man vet att man börjar bli gammal när man använder sig av uttrycket det va bättre förr...

En liten bild från lekstugan idag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såååå fina de är.

2009-02-21 @ 17:14:17
Postat av: Emma

JO men du har sååå rätt. Barn gör inte som vi gjorde när vi var små

kram kram o ses nästa helg. Längtar redan en massa!!!

2009-02-22 @ 00:01:17
URL: http://www.nogg.se/fahlberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0