Presenter

Hej hopp så här på eftermiddagen och ja jag veeet det va ett tag sedan jag informerade omvärlden via min blogg. Men jag har känt mig totalt oinspirerad och ganska trist, hängig och inte sådär sprudlande glad som tydligen är mitt ansikte utåt.

Just nu har vi två glada små skitar här den ene springer runt och tjoar medans den andra skrattandes försöker räseråla sig efter honom. Dom är för roliga min små godingar.

Nu till min rubrik som kanske många tänker och anspelar på fina presenter man får när man fyller år, men tyvärr får jag göra er besvikna och meddela er att det rör sig om blöjpresenter av nr två slaget. Idag har man nämligen knappt hunnit få på Gustav en ny blöja förens det är dags för ett nytt lass, jag ska inte gå in på närmare detaljer men hoppas verkligen att detta är beviset på att några tänder är i antåg... vi väntar ju och väntar på de små gaddarna.

När det gäller Elias har även han hunnit med lite småroliga saker två uttalande gjorde han när vi va på IKEA för att äta lunch i lördags (Föräldrarna hade ingen ork att laga något själva) När vi paserar den lilla längan där de säljer korv säger Elias som den redia smålänning han e
- mamma ja vill ha mat inte kav (korv)
När vi i "stillsamhet" ätit upp våran mat säger han att han vill leka i bollarna idag (IKEAs lekland småland) då säger vi att det går inte idag för vi ska åka ut till Lilli och Lolle som är Anders föräldrar. Då skiner Elias upp och säger
- Ja bara skojade jag vill inte va i bollarna.
Det går ju inte heller att smyga med något nu och en del saker kan bli lite knasiga då tidsbegreppet inte är fullt utvecklat och igår kan vara allt från just igår till i vintras...... detta hade kunnat sluta illa och med ett förhållande i kras då han i bilen över bron frågar, mamma vad heter han som vi va hos igår??? och hur man än försöker få en tydligare förklaring till vem han menar desto mer betonar han att det va just HAN från IGÅR, nej Anders vi va inte hos någon han vare sig igår eller tidigare, ojojoj
Nu har äntligen en slocknat och en badar djur i handfatet dags för mammsen att bläddra lite i tidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0