Lite mer defekt än innan

Hallihallå alla glada!
Min måndag blev ju inte spenderad som jag hade tänkt det, pga söndagkvällens incident.... Min plan va att lite lugnt och stillsamt plocka undan i lägenheten för att vid 11 åka till vårdcentralen mest bara för att kolla så allt va okej, hem för att dammsuga det sista för att få besök av en dagiskompis till Elias, hans mamma och lillebror.

Så blev inte fallet..... läkaren på vårdcentralen kände och klämde lite på min fot gav mig en remiss till röntgen uppe på ryhov och kryckor att stolt halta runt med. Kryckor va väl de flesta barns dröm från att man va fyra tills man gick i femman (iaf min som aldrig slog mig allvarligare än vad som behövde plåsterlapp) därefter försvann all tidigare coolhetsfaktor så nu känns det nästan pinsamt att halta fram, särskilt när man bara har stukat den.... åter till gårdagens story.
Anders släppte av mig på ryhov och jag hoppade iväg genom halva sjukhuset innan jag nådde röntgen där fick man sitta i nästan en timme innan man fick lägga sig under maskinen, efter en stunds väntan efteråt fick man beskedet att ja..... akutläkarna borde nog ta sig en titt på dig oxå så du får gå ner och anmäla dig där..... då blir man ju inskriven på nytt JIPPI som om man inte hade annat för sig..... två timmar, en kitkat och kaffe senare fick jag komma in på ett rum där fick man svara på de vanliga frågorna, är du fullt frisk? äter du några mediciner??? inte nehe okej då kommer doktorn strax.....

Det där strax är ett spännande ord hur längt är ett strax?? längre än snart??? eller samma som om en stund??? jaja denna strax va en timme senare (gjorde inte såååå mycket fick en halvtimmes skönhetsömn i väntans tider) Läkaren kom in och presenterade sig artigt klämde lite på ben och fot gör detta ont?? och efter fem timmar kom till slut beskedet.....
Det är inget brutet utan du har en ordentlig stukning vad man såg på dina bilder va att du har förmodligrn från tidigare fall en lös ben bit i foten men det är en gammal skada som vi inte gör något åt. Försök att gå som vanligt fast avlasta gärna med kryckor i början sen efter två veckor kan du göra övningar för att stärka fotleden igen. Trist att du behövt vänta så länge för detta.

Så nu har jag ett av benen i handen som ligger lite konstig, fick jag veta vid ett tidigare fall då jag snubblat och tagit emot med händerna oxå en hel dag spenderad på sjukan för att få veta det... ingen åtgärd
Denna benbit i foten oxå ingen åtgärd...
När läkarn på akuten skulle tacka för sig såg han min konstiga "prick" på handen och frågade va det va, om jag haft den länge och om den förändrat sig??......åtgärd får nog ta och kolla närmare på den nu efter han sa så.......

så jag är lite mer deffekt idag än innan.... men på ett positivt sätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0