När det lider mot jul

Tiden rinner iväg med rasande fart... på lördag e det lucia redan och vi ska anordna en glöggafton för min underbara väninna och hennes man samt ett par som vi lärde känna på vännens bröllop.. 12 frivilliga fick på bröllopsfesten gå upp och dra en lapp (mycket kul grej får jag lova) och på den stod det något man skulle hitta på med brudparet vi fick december och glöggfest. Då det blir en nykter tillställning tänkte vi ha den på lördag em och vi ska bjuda på Elias lussebak samt lite annat smått å gott.
Varje vinter brukar jag och min sambo åka till Göteborg och sova om natt samt vandra på stan och jul på Liseberg men vet inte när vi ska hinna med detta i år?? Trist Göteborg är ju min favoritstad och Liseberg är som finast på julen (jag vet då jag faktiskt jobbat där både jul och sommarsäsong) härlig julmusik, lite småkallt och alla dessa ljus och granar. Snyft!!
Julstöket här hemma igår gick iaf mycket bra och jag fick upp allt mitt julpynt. Nu när det är uppe tycker jag de känns lite lite.... men min sambo skulle inte hålla med, kanske att man kan köpa till något enstaka nu när man kollat av läget, har ju inte köpt något än denna vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0