konstsim I lööv it

I morse blev jag först lite (mycket lite) irriterad när jag läste Metro där det står om manligt konstsim eftersom dom varit med och gjort filmen Allt flyter av måns Herngren som har premiär snart. Jag tycker det ska bli jättekul med en film som belyser konstsim samt en rolig sådan. Jag tycker oxå att all publicitet för sporten är bra publicitet men något har hänt mellan konstsim herr och vanliga konstsim som för övrigt inte enbart är för tjejer, på USM i år hade göteborg med en deltagande kille och det var jättekul och han va lika duktig som tjejerna på hans nivå.
Men klart att det sticker lite i tonårsflickors ögon när man offrar så mycket av sin tid till konstsim och får kanske på sin höjd en liiiiten svartvit bild i tidningen när man vunnit något. Medans män i övre 30 års åldern inte ville spela innebandy för det va för jobbigt så de startade konstsim herr, och bara för att dom är herrar som håller på med konstsim blir det jättereportagen i media.
Jag tycker det är kul och det visar på att alla ALLA kan om de vill och jag har sett killarna simma och deras program ser numera skithäftigt ut, kanske inte lika jobbigt som ett vanligt konstsimsprogram men de gör jättetuffa mönster och förflyttningar. Tycker bara att man med åldern borde bli mer sympatisk och faktiskt försöka jobba mot samma mål och vara småsinta.

Sen när min sambo kom hem efter dagislämning blev jag mycket glad då han hade med sig JP där mina två tjejer är med på stooor färgbild på framsidan och ett fint stort reportage inne i tidningen jättekul och välskrivet jag blev superduper glad igen och irritationen över tidigare läst artikel blev om ännu mindre. Nu är det bara att spinna vidare på det och jobba för att få in fler konstsimmare till klubben när vi kör igång igen i januari!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0