Valborg å 1a Maj

Hejsan här kommer helgen i bilder och några ord.

På valborgsmässoafton valde jag att ta barnen och fara upp till vårat torp som ligger strax utanför Lidköping. det va ju utlovat fint väder så då kan det ju vara toppen att inte behöva springa upp och ner från en lägenhet hela tiden utan bara ta på sig skor och kliva ut i det gröna.
Mormor och Eber kom upp lite senare på kvällen och vi åt grillad flinatstek mums!

1a Maj
Nu när vi kan cykla utan stödhjul är det ju toppen! Dessutom går morbror Magnus gröna fara snabbare än den vi har i Jönköping, den har större hjul förklarar Elias. Gröna faran är välanvänd då hela barnaskaran Hulander lärt sig cykla på den, Magnus, Jag och Mathias snacka om hållbar kvalite förvånar mig inte om även våra barnbarn lär sig cykla på den....

Vi fick lite "starthjälp" av brorsan
  
Vi håller för fullt på att renovera på torpet så just nu ser trädgården och huset inte så mysigt ut som det brukar.. men vi jobbar på det. Jag har lite projekt runt om i trädgården som jag vill fixa till (just nu är halva baksidan övervuxen av massa skräpbuskar eller uttömd stenjord) och Mamma fick sin älskade toalett med duch och tvättmaskin. Å Julia det ska även sättas in diskmaskin så småningom så då kan ni bo där heeeela sommaren :)
Gustav hjälper mig att räffsa pinnar å Eber me att klippa gräset. Elias klippte tesslor...(ogräs)
  
På första maj så säger traditionen att man ska maja..... på picknik vill säga. I år blev det ingen långväga resa utan vi majade här hemma på tomten (cyckelmajning får det bli nästa år). På em åkte vi hem till min moster Solveig och "majade" lite till Elias tjatar hela tiden om att han vill åka till Solveig.. varför?? Jo hon har en svart panter... ett leksaksdjur i plast sedan hennes äldsta son va liten och han är idag över 40 år.
Här majas det för fullt
 
Gustav ääääälskar ju skor och särskillt Elias foppatofflor av någon underlig anledning... Så i lördags blev han ägare till sina egna foppatofflor jag köpte dyrt på torget men va sjutton han älskar att springa runt i dom. Och ja även jag har ett par foppatofflor på landet.. men allt är tillåtet inom sommarstugans gränser!

Lite blandat från helgens utelekar
  
Vi passade även på att bjuda gammelmommo Sara på årets första rabarberpaj med vaniljvisp ute i det fina vädret på hemmetsinnegård där det oxå fanns en väldigt spännande fontän....
 
Gustav tyckte även om att prata i telefonen på landet......


Som avslutning måste jag ju lägga in en bild på den fina buketten jag fick av JSS i 30års "present"
Hur visste dom att jag gillar rosa??


Kommentarer
Postat av: julia

Nu sitter jag redan på bussen ja menar diskmaskin HALLÅ me like

2009-05-04 @ 11:52:57
Postat av: Jennypenny

Det gör vi jätte gärna!!

Och eran 1maj helg lät ju super mysig den med=)

Kram kram!!!!

Snart dags för Liseberg va?

2009-05-04 @ 15:51:31
URL: http://honeypumpkin.blogg.se/
Postat av: Mathias

Elias har även min schyssta cykel hjälm ju! men passar den? jag va ju närmare tonåren när jag fick den..?

2009-05-07 @ 12:59:39
Postat av: Maddesessan

Passar perfekt! Han har ett gigantiskt huvud.. med massa vetenskap i ;)

2009-05-07 @ 20:16:36
Postat av: Mathias

haha, ja, det kan kanske vara så :)

2009-05-08 @ 11:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0