Söndag....

Då har det hunnit bli söndag och jag är ensam med barnen då sambon jobbar, han jobbar vissa helgdagar för att i stället vara ledig nån veckodag så som i fredags och denna vecka som kommer på torsd.

Jag och barnen brukar inte ha några större planer för söndagar.... då fiser vi mest runt i pyjamas hela dan. Jo som vuxen finns det väl lite saker att stå i så som att passa på och tvätta, plocka lite och om man har ork drar man fram dammsugare och svabb.
Idag är hösten verkligen på väg mycket kyligt ute molnigt och en temeratur på runt 9 grader.
När min sambo kommer hem är det även dax för spjälsängen att åka ner ett hack eller två. Gustav visar stolt upp hur man kan ta sig upp med hjälp av kanten.

Han är mycket för att försöka stå, när man ska sätta ner honom på golvet så spjärnar han emot med de där sträckta benen så det går först på fjärde försöket. Varför sitta när man snart kan stå?

Som jag skrev i bloggen i fredag va jag och Gustav på en liten roadtrip i lördags, vi for till Göteborg.  Avfärd skedde i samband med Gustavs förmiddagsvila strax innan nio. Det va underbart reseväder hela vägen solen sken och man såg alla vackra färger på träden. Då vi hade fått ankomst tid efter 12 hos Jenny så hade vi lite tid till annat. Jag som är förtjust i lätt form av scrapbooking tog givetvis en runda på panduro och till min nyfunna butik på Danska vägen (affären har dock funnits länge) http://www.scrapbooking.se/


Senare hemma hos Jenny och Erik blev det fika och bebisträff. Erik och de två stora pojkarna gick dock strax efter vi hade anlänt, frölunda hade supporterdag.

Två goa grabbar Maximilian 8mån och Gustav 7mån
och Edwin 16dagar tillsammans med sin Übersnygga mamma, vem hade kunnat tro att hon nyss fött barn?


Nedan har vi hela grabbmaffian (minus Frans-Noa som inte va så förtjust i att sitta någonstans förutom i mamma Marias famn)

Ser ut som om Edwin säger "klara, färdiga....." och Max å Gustav står startklara

En mycket trevlig stund och det bjöds på mycket goda kakor. När jag hade fikat färdigt och Gustav hade brummat för tredje gången va det dax att tänka på refrängen. Det är tillfällen som det här då jag saknar att vi bor så långt ifrån varandra och Göteborg visar ju sig verkligen från sin bästa sida med strålande solsken. I miss it sometimes men då får man påminna sig om alla bra saker med att bo i Jönköping.

Innan läggdags passade bröderna bus på att ta sig ett bad det är så skönt nu när de kan bada tillsammans och till kvällen passade jag på att tillaga kycklingfilé och egengjord klyftpotatis med egengjord vitlöksolja det blev så smarrigt


Nu är det dax för en ny laddning i tvättmaskinen *jippi*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0