Helg recension

Ja då va ljuva helgen över.
Barnen åkte ju fre halv ett för att spendera helgen uppe i stugan i Lidköping, fortlöpande recensioner därifrån talade för att allt va frid och fröjd de lekte sov och åt bra, Gustav sov t.o.m bättre än hemma, men det är ju inte konstigt för allt blir ju bättre när min mamma gör det iaf när det rör barnen (so she says)....???

På lördag fick jag ändå ingen sovmorgon det va till och pallra sig upp till badet för att ha hand om träningen men det va bara kul och då mina simmartjejer is the best in the världen kan det inte gå annat än bra. Lagom ljummen och lite sleten kom man hem och bänkade sig i soffan för lite relax time. Pretty soon va det dock dax att börja göra sig iordning för the big event, då vi i fredags inhandlade kostym till Anders försökte jag att hitta något att ha till min klänning för att få min kropp att se så smickrande ut som möjligt (två graviditeter och ett antal extrakilon gör sig inte bra över mage/midja)....alla som nu har sett bridget jones dagbok vet vad jag kommer säga... ett par übersnygga hålla in sladdret trosor fick det bli. kanske inte de mest sexiga underkläder jag skådat but my god vad magen blev tajt.
Fina som aldrig förr ( eller ja kanske va att ta i) va vi redo att möta världen och begav oss till kyrkan för vigseln.
Utanför såg man så många gamla vänner som man inte sett på hur länge som helst. Eva brudens mor som jag inte sett sen hon flydde stan för sydligare breddgrader (skåne) Men hon va sitt vanliga gamla jag, Ann partner in crime från låg-mellan-högstadiet ojojoj och ett par till

Veronica va såååå himla vacker när hon gick ner för gången i kyrkan suck (inget illa menat nu men) vart dom fått tag i kamera man och fotograf kan man börja fundera på.... under vandringen in i kyrkan gick kameramannen ca ett steg framför Veronica och fotgrafen likaså Hello in your face (och lite så kändes det under resten av kvällen oxå) undra om han tagit miste på bröllopsvideo och en dokumentär film. Även framme vid prällen va det lite så man som beundrare inte kunde sluta känna att grabben har du ingen zoom på den kameran och va det nödvändigt att nästan kliva in mellan paret och prästen???? Sen fick vi första mötet med den där j--la lampan... mitt i akten smäller de på en lampa på en pinne som de håller en bit från brudparet för att få bättre ljus... oproffsigt om man frågar mig men bortsett från denna mycket lilla fadäz så va bröllopet otroligt fint.
Middagen hölls ett stenkast bort på Pallas, när vi kom dit fanns det lite plockmat som man kunde sitta och mumsa på mycket smarrig tzatziki, man umgicks med bordskamraterna (det va valfri placering så vi satt ihop med en arbetskamrat till veronica och hennes man) när brudparet gjorde entre va det stort baluns och härlig musik spelades och brudparet rockade loss med familjerna (veronicas man är syrian så det va ju lite blandade seder) mycket trivsamt, sen va det dax för brudparets dans och efter det långdans så va festen i full gång. Dock hade vi placerat oss mitt emot högtalarna... my misstake, och en sån där j--la lampa som inte gjorde det direkt svalare i lokalen.


Vackra brudparet Veronica och Simon

Det bjöds givetvis på gratis sprit, vodka redbull ( 3/4 vodka 1/4 redbull) och god mat.

frikostiga med sprit och sugrör... varför nu skulle behöva två??? få i sig den snabbare? två pers per drink???

Tårtan framför allt va to die for. Festen hade en härlig stämning och det bjöds på mycket skratt och dans det enda trista va att det tog slut redan kl ett men va gör väl det? de sägs ju att man ska sluta på topp och det gjorde det verkligen. Definitivt ett av de bästa bröllop jag varit på!! Bortsett från den där j--la lampan som kameramännen envisades med att ha.......


Man och fru matar tårta...and in the corner dokumentärfilmaren....


Åh rocka på..... så hårt de går...!!!

Söndagen va det 90års kalas för kära mormor som gällde så här kunde man inte ligga på latsidan... iaf inte längre än till ett då mina bröder kom och hämtade upp oss, dax att vara trevlig inför tjocka släkten :) där bjöds det på smörgåstårta och sen vanlig tårta. Anders har alltid så roligt åt vissa i min släkt... jag svarar med att de finns minst en i varje..... Dagens höjdar kommentar va dock, jag äter inget som inte kommer ifrån Sverige. Motkommentar men kaffe e ju inte svenskt? svar, näe..... men de dricker jag ju. ojojoj dessa bönner :)


Jag ser inte så illa ut för att vara dagen efter....?

Väl hemma på kvällen stupade vi i säng allihopa helt färdiga.
och de där med point denna helgen... skyhögt!!!

Kommentarer
Postat av: Julia

hjärtat...spöade du kamera mannen i gränden sen ? hehehe villken nice bild jag fick

2008-09-01 @ 21:07:46
Postat av: Madde

det kan du ge dig på att jag gjorde::: å hade det inte varit veronicas bröllops dokumentation så hade jag hoppat sönder kameran oxå :)

2008-09-02 @ 07:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0