Juldagen

God jul och god morgon på er! Då va årets julafton avklarad och dagen flöt på utan några större problem...
Vi va ju här hemma hos oss, vilket både va skönt och lite stressigt. Natten innan hade Elias lämnat tuttarna till tomten i sin strumpa så han vaknade tidigt!!! för å kolla vad han fått i stället, där låg tre småpaket, de stora hemliga paketet som han smygtittat på skulle han få sen när Tomten kom.
Till julmaten kom hela min familj med Mamma, Mathias, Magnus, pappa å så brorsans hund Cheva så klart.... Älskar min storebror och även hunden, men ibland kan det vara lite extra påfrestande..... vill inte stöta mig med honom eller göra honom sur, men hunden hade behövt en rejäl dos motion innan hon kom till våran lägenhet där hon skulle vara under resten av dagen.... minsta lilla antydan till lek eller bus nappade hon på vilket inte va så populärt hos minstingen Gustav. Jag hade oxå önskat att det va lite mer "pli" på hunden (alt slutkörd) så hon mest hade legat i tex hall eller kök men men..... det gick ju smärtfritt och Gustav vågade sig ner på golvet efter en stund fast han vände när han såg Cheva.
Nog pratat om hunden. (Magnus blir så förnärmad och sur om man säger någon neg om henne så...)
Gustav va rädd för tomten oxå så.....
Strax innan tomtens ankomst hade Anders föräldrar dykt upp lagom till fikat.
Efter paketutdelning och öppning avslutades kvällen med Lutfisk, potatis och sås sen började folket sakta trilla av hemåt.
En mycket lyckad kväll för att vara första året och jag kan nog tänka mig att göra om det nästa år om inget bättre dyker upp.

.
Två julfina pojkar framför granen, vem kan vara mest sugen på köttbulle??

 
Gustav och pappa tog sin vanliga naptime, sen spanade vi in klapparna

 Visst ser de skönt ut

 
Vi hjälper Tomten, Gustav är skeptisk till den där masken...

 
  
Morfar, farfar och farmor leker nissar och sätter ihop leksaker


Mamma gillar oxå å leka med Elias djur... visst blev montaget snyggt!

Nu ska vi fira hos svärföräldrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0