Snyggt räddat....eller?

För ett bra tag sen satt jag och min äldsta son och grejade lite vid soffbordet... då säger han.
Alltså mamma jag tror liiite på tomten.
Okej tänkte jag hur ska vi "rädda" det här tänkte jag, kan ju va kul om han tror på tomten litet tag till.
Joo men du förstår tomten finns ju på riktigt fast det kanske inte alltid är den riktiga tomten som kan komma hem till folk. Det är ju jättemånga barn i världen och bara en tomte..... Så tomten mailar till snälla föräldrar och ber dom om hjälp...... (köpte han det??)
Jaa det va ju typ så jag menade säger Elias (puhhh)
Han sitter och funderar ett tag sen frågar han....
Har pappa fått ett sånt brev nångång? Det kanske han har.... svarar jag (han va tomte förra året)
Okej, har din pappa fått ett sånt brev nångång?? Det är inte omöjligt.... (Barnens morfar va tomte 2009)

I år ska vår granne vara tomte och jag tror Elias kommer avslöja honom..... Men satsar på ett sista tomte år nästa år då vi får besöka tomteland i dalarna, disneyland paris i juletid och slå på stort med en inhyrd tomte med äkta skägg.

Hej å mors tomtebloss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0