Back on track

Hej min kära blogg och hej mina kära läsare som inte gett upp hoppet om mig ännu. Har haft en liten bloggsvacka under en period... eller nja snarare en orkar inte göra något på datorn period... men nu ser jag en ljusning både i bloggandet och i vårvädret!

Har precis kommit hem efter årets JSM i konstsim som gick i Järfälla utanför stockholm. Kul tävling och ett par riktigt duktiga ifrån Schweiz som deltog. Mina flickor simmade riktigt bra (paret kan bli bättre men är ju nyskrivet så vi får ha tålamod) En bronspeng, en fjärdeplats en femte plats och en nionde plats blev slutresultatet.

Vi bodde riktigt mysigt bortsett från "the creepy man" aka svarte petter som visade sig bo på samma vandrarhem och besökte oss i simhallen under lörd em.

Hemresan var dock inte lika trevlig och kunde slutat riktigt otäckt!
Det började med att ett lätt snökaos drog in över stockholmsområdet på sönd förmiddag som höll i sig hela dagen. Så när det var dags att börja resan hemåt fick vi köra i slask och blött snö/regnfall. Detta fortsatte ner till Nyköping där vi stannade för att fylla på våra magar. Under tiden sjönk temperaturen rejält. När det var dags att fortsätta färden kom vi inte mer än ut på motorvägen då en bil framför oss saktade in, jag börjar försiktigt bromsa men inget händer trycker verkligen bromspedalen i botten men fortfarande ingen reaktion.... det hade blivit blixthalka. lyckas på något vis väja undan för bilen framför och göra en tvär giring och sluta med halva bilen i en snödriva vid väggrenen. Å där stod vi livrädda att någon annan skulle sladda in i oss.
Tack vare en räddande ängel som oxå hade stannat (vet ej om hon va med i krocken som hänt tidigare som orsakade att folk saktade in eller om hon bara stannat för att hjälpa mannen i den kvaddade bilen) Hon hjälpte till å förklara hur jag skulle backa och ratta samt ge oss en putt upp så vi kunde fortsätta färden hem. ETT STORT TACK SKICKAR JAG UT TILL DENNA KVINNA!!
Efter detta gick det inte fort hem kan jag säga de flesta bilar kröp fram på motorvägen i en hastighet runt 70km/h
Men slutet gott allting gott!



Kommentarer
Postat av: Jessica

me usch! Riktigt otäckt ju. Tur att det gick bra! Vad skulle jag annars ta mig till? :P

2010-03-23 @ 14:08:50
URL: http://intesomallaandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0