The flue

Veckans beslut: vi ska inte vaccinera oss....
Kan hända att jag nästa vecka har ändrat mig, men detta var ju min vecka att gå.
Har funderat och grubblat över detta beslut om jag ska ta sprutan eller inte. Visst är det en skrämmande tanke att det finns folk som har dött i influensan men det dör ju folk i säsongsinfluensan varje år, desto fler desutom. Men det handlar ju bara om gamla......so?????
Varför är det nästan bara i Sverige det är denna masshysteri kring influensan? Man kan inte hjälpa att man blir lite misstänksam mot läkemedelsverket, socialstyrelsen och alla andra som bestämt att vi bör vaccinera oss.

som min kära sambo så fint uttryckte det finns inga bevis för att den gör mer gott än ont....

Men tänk på dina barn kanske några tycker, och det gör jag! Elias anser jag inte ska ta sprutan pga sin äggallergi även om den inte är livshotande så vet man inget om hur det kan fortlöpa och när det gäller Gustav så tycker jag de sk studierna som "kunniga" pratar om är alldeles för bristfälliga.
Jag kommer vidta åtgärder som man alltid bör göra i influensatider, hålla sig borta från stora folkmassor så som A6, torget  bussresor, hålla god handhygien och vara aktsamma med vilka man träffar.

Detta beslut kanske ser helt annorlunda ut nästa vecka men for now this is my decision.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Anledningen till att alla "kunniga" pushar för att man ska ta sprutan är inte att fler dör utan att det är en pandemi vilket skulle kunna innebära att såpass många blr sjuka samtidigt att helt vardagliga saker såsom t.ex. sjukvård inte fungerar och Då kommer folk att dö och sammhället få svårt att fungera.

Sedan är det inte de gamla utan de unga som drabbas värst av denna influensan.



Men sen har de ju varnat för äggallergiker och småbarn så att ni inte tar den har jag inget emot ;)

Tänkte bara påpeka ;) haha

2009-11-20 @ 12:02:31
URL: http://intesomallaandra.blogg.se/
Postat av: Mathias

Good call!

2009-11-21 @ 10:39:39
Postat av: Anonym

jag är den oretuscherade barbien, den finaste av dem alla här ute i bloggvärlden

2009-11-21 @ 10:59:47
URL: http://blondinmemsie.blogg.se/
Postat av: Jessica W

Jag tycker att du tänker helt rätt. Eller ja, det finn singet rätt eller fel men jag kan säga att jag håller med dig.

Svinis är inget annat än en vanlig influensa förutom att den är något intensivare. Har vi överlevt pandemier förut så gör vi det nu också. Det är ett sätt för jorden att rensa bland befolkningen. Det kanske låter hemskt när jag säger det men så är det!

Jag har beslutat att inte ta sprutan. Jag litar inte på ett vaccin som tagits fram på sådan kort tid och haft så många biverkningar på så många människor.

Om jag nu skulle få svininfluensan så får jag bara isolera mig från omvärlden och ta hand om mig själv tills jag blir frisk så slipper jag riskera att någon annan blir smittad.

Hörde på radio för ett tag sedan om en tjej som hade svin sypmtom och hon hade ringt till rådgivningen och dom hade sagt att hon absolut INTE fick besöka sjukhuset. På så sätt kan jag förstå att vi ska vaccinera oss, för att inte föra smittan vidare. Men man har fortfarande rätt till vård!

2009-11-21 @ 11:47:04
URL: http://styleandtrend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0