Missförstånd

Tycker det är så trist när folk missförstår varandra och missuppfattar varandra, mail, sms och internet överhuvudtaget har lätt den effekten då man inte får något tonläge eller annat som gör att saker och ting uppfattas på det sätt man tänkt.

Jag försöker aldrig att påpeka eller påtrycka min åsikt eller vad jag tycker i vissa känsliga situationer då det lätt skapar onödig osämja... endel kanske kallar det att vara konflikträdd medans jag tycker det mer är att akta sin näsa så du inte blir bränd.

Ingen vill väl att någon annan går in och klampar på ens eget territorium. Ett känsligt ställe är väl föräldraskap. Jag personligen skulle aldrig med flit få för mig att klanka ner på någon av mina kompisars föräldraskap även om man är av annan åsikt eller förundrad över deras tankegång. Har jag ändå lyckats med detta så är det som sagt inte med flit eller illvilja och ibland kanske det mer är ett försök att få personer att se saker och ting på ett annat sätt, inte nödvändigtvis mitt och våga släppa lite på sin kant. Även en "gammal" hund som jag ändrar ju åsikt och inget är skrivet i sten som jag brukar tycka.


Nu kommer snart besöket så over and out


Kommentarer
Postat av: julia

haha en mer XL är ju en mer i pet flaska & inte i tetra asg eller som nelly säger den stoooora dikkan

2009-02-24 @ 15:23:27
URL: http://smultronhjartat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0