Mina barn, andras ungar...

Idag har jag och Gustav varit hos fotografen och tagit ettårskort han är så go min lille busunge. Han bara log och lallade runt, kanske hjälpte det något att pappa redan förblindat honom med allt sitt blixtrande så han inte brydde sig att han blev fotad??? Ja ja väntar med spänning på resultatet.

Jag har alltid tyckt om barn och det är väl inte för inte som jag varit många kompisars barns favorit (särskilt innan jag fick barn själv) Men det finns vissa barn som inte ens jag tycker om....
och hur reagerar man som förälder när något annat barn "hoppar på" sitt barn? När barnets mamma står precis bredvid... Så ja Elias de va inte så farligt säg till pojken att du inte vill. Jag hörde dock att min son klart och tydligt sa nej, sluta jag vill inte det är inte roligt för att sen bli nertacklad (och då menar jag riktigt nertacklad) av samma unge nedanför pulkabacken, Elias fäktar med armarna och försöker först ta sig loss och upp på fötterna för att sen måtta en spark mot pojkens ben, som inte gav sig..... (mamman till pojken gick ner till honom och talade med honom så jag vet inte vad som sades) Medans jag sa till en ledsen upprörd Elias (med lite snea glasögon) att man får ju försöka att inte slåss utan säga att man inte tycker de e roligt, men vart drar man gränsen? En gång är ingen gång men två är en gång för mycket??
Vet ju vad jag gjort om inte hans mamma varit där, tagit tag i honom och sagt till på skarpen att sånt där gör man inte, det är ingen som vill leka med dig om du gör så.

Ja menar vad skulle du själv göra om du fick den behandlingen? Första gången skulle man ju upplysa om att man inte uppskattar gesten men om det upprepas två minuter senare... ja Jag skulle iaf ge personen en rejäl brösttryckare, å säga lägg av!
Det är ju lätt för oss vuxna och äldre barn att säga att dom inte ska bry sig om det, men till en fyraåring??

Vad har hänt med barnen idag?? Eller ja unga idag?? för visst har jag hittat på en del hyss i mina dar men jag skulle aldrig våga göra något grovt eller ens kalla någon äldre för något "okvädes" ord.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhh vi är verkligen lika där. Man älskar barn m.m. men vissa kan man bara inte med.

Jag hade gjort precis som dig om inte mamman varit där och håller verkligen med dig om att barn idag är mer ouppfostrade alltså.

Ja du vet ju vad jag kan tycka om andra ouppfostrade barn....

Stackars Elias iallafall, men va glad att inte han är sån utan han säger ifrån. Men jag tykcer ändå han gjorde rätt som knuffa till, för 2 ggr är för mycket.



kram

2009-02-12 @ 18:11:40
URL: http://www.nogg.se/fahlberg
Postat av: Emma

fan va arg jag blir på posten alltså. Tur att han gillade bodyn. Jag tyckte den va så himla söt...

Men du... om du inte behöver ljuset så kan jag ju köpa tillbaka det tills Oliwer fyller 1....hehe

När va de ni skulle till Götet???

kram kram

2009-02-12 @ 21:07:38
URL: http://www.nogg.se/fahlberg
Postat av: Lillbrorsan

helt klart rätt av elias, först säger man till, funkar inte det så är det ju vålf dom gäller! i deras ålder funkar inte den sociala biten som hos äldre! våld förekommer, och starkast över lever så att säga.. så har det alltid varit på dagis m.m.!

och du hade gjort rätt i att säga åt den andre ungen om dennes mamma/förälder inte varit där!

2009-02-13 @ 04:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0