Ännu en vecka har gått

Jaha då va det fredag kväll igen. Känns inte länge sen det va det ju. Veckan har rullat på i rasande fart får jag säga och inte mycket nytt som har hänt men jag försöker väl beta av den i korta drag.

Sön: Sambon jobbade hela dagen. Hans föräldrar ringde turligt på morgonkvisten för att höra hur det va med familjen och om vi hade någonting för oss. Inte nått så jag och hux flux va man utbjuden på middag så när Gustav hade tagit sin morgon sovning packade vi in oss i bilen och åkte dit. Regnet va inte att leka med och höll i sig ända in på eftermiddagen så det blev inomhusaktiviteter för hela slanten.
På kvällen hade Anders spelkväll, COD2 för de som vet va det är. Vad jag själv gjorde går under citatet "minnet är bra men kort" dvs jag har inget minne av vad jag hittade på den kvällen. Va det någon bra film på tv den kvällen låg jag med säkerhet i soffan nerbäddad med täcke och kudde.

Månd: Back to dagis för Elias del och jag själv tog det ganska softish plockade lite hemma och grejade, snart va det dax för upphämtning. Vägen hem från dagis gick via ankorna i friaredalen och en liten tur till lekparken där Elias lekte lite med sina björnar och Gustav gungade. En helt vanlig dag alltså. Vid fyratiden tog vi bilen och mötte upp barnens mormor på Anders jobb där Anders tog barnen och bilen hem och jag följde med mamma och Eber till Lidköping för min mosters mans 70års firande.

Tis: Elias va hemma från dagis han sa att han hade så ont i benen och han verkade lite seg på morgonen. När jag sen sa att vi skulle åka till stan för att träffa Julia, Nelly och viggo hade han helt plötsligt inte ont längre. Då det regnade ganska ordentligt ute bestämde vi oss för att ta bussen till A6 istället där snurrade vi runt halva dagen och tittade lite på grejer och barnen hade superkul ihop. Elias inhandlade en säl till sin växande djursamling..... när vi kommit hem ringde Åsa och frågade om jag och Elias ville komma över och leka å de ville vi. Pappa Anders tog Gustav på en promenad för att han skulle sova och vi gick för att göra oss av med det sista buset.
På kvällen lyxade vi till det lite och hade tacos när barnen lagt sig Elias är inne i sin fil fas och vill bara ha jordgubbsfil ibland med puffar ibland bara fil!!

ons: Veckans mitt. Även idag va Elias ledig från dagis för på onsdagar är det simskola med Bosse. Elias älskar ju att simma så det är inga problem han börjar bli mer under än över vattnet nu.På eftermiddagen hade Elias musik och rörelse i sofiagården. Vi mammor satt och tjötade mest om en massa gamla "goa" serier så som nya tider, skilda världar, vita lögner, tre kronor, V och givetvis solstollarna.....
Jag hade träning uppe på rosenlundsbadet med mina tjejer vi körde lite ny uppvärmning och simpass då jag fått böcker med massa bra tips och ideer. Vi filade även lite på solo och par figurer samt ett topmodell ihop till paret übertjusigt!
Jag kollade utröstningen ur mitt favvoprogram för tillfället so you think you can dance Kerrington och Gev ingen besvikelse att dom åkte de va de sämsta..... mitt sämsta är att man måste vänta ända till tisdag för å se mera....

Tors: Elias va äntligen tillbaka på dagis! Gustav som har lite si och så med sina rutiner vaknade ganska tidigt för sin morgonvälling och kunde tänka sig att somna om senare vid sju. Jag tänkte att okej han sover väl ca en timme... 
Elias börjar 8.30, kl 8.20 såg han fortfarande ut så här

Men jag hade inget val än att väcka mitt stackars sovande barn.... och bege mig iväg till Dagis med Båda Elias anlände ca 15 sen vilket va ganska snabbt ändå. Därefter tog jag en rask promenad. Det är ju tänkt att man ska röra på sig när man är med i viktväktarna, på det tjänade jag in några points vilket kan behövas för denna vecka har det gått sådär med motivationen....
På torsdagar går jag och lillfis Gustav på babysim så även idag och det är alltid en mysig stund, det ser så härligt ut att vara liten så bekymmersfritt.... tänk att få vara det suck. nåja när det va färdigbadat så blev det lite stress för simmet är slut 11.40 och hämtning av Elias är 12.30 men jag brukar hinna :) Vilket jag givetvis gjorde
På kvällen tog Anders boda pojkarna och jag kunde ge mig upp till badet för att simma lite samt hålla i föräldramöte

Fre: Dagis stängt för utbildning, Anders ledig från jobbet summa kardemumma TOKBADA!!! strax efter nio va det avfärd hemifrån mot rosenlundsbadet. Rapporten därifrån löd som så att vi åkte en massa massa stora rutchbanan sen hoppade vi massa massa från kanten och även 1m svikten i hoppbassängen samt simmade 20m utan vila eller hjälp jo från armpuffar men ingen annat. Under tiden mina två tokstollar va på badet passade jag och Gustav på att träffa Anita och hennes två pojkar uppe på A6 där vi strosade runt och tittade. Det blev några fina inköp för mig. Under min A6 vistelse kom Gustav på att man kunde vända sig om i vagnen och stå upp mot ryggstödet..... Elias va likadan fast han kom nog på det när han va några månader äldre......


vilken tur att jag börjat med selen!
När det va slutshoppat och färdigbadat åkte hela familjen ut till Anders föräldrar för att hälsa på och Anders skulle få lite ordentlig mat i magen, jag hade redan smarrat i mig fläskfile, potatisgratäng med rödvinsås på A6
På kvällen va de två små pojkarna något trötta och Elias hade nog somnat innan huvudet landade på kudden...
Så då va denna vecka nästan avklarad och klockan säger mig att det är läggdags. I morgon bär det av till Göteborg för mig och G-man för att träffa lite kömpisar och deras små gullputtar.

Sleep tight don't let the bedbugs bite............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0