2008-feb-04 Inte idag heller

Har nu gått de där två veckorna över tiden då man får gå på extra kontroller uppe på förlossningen blev väl måttligt glad idag dock då vi hade tid kl 8 då de satte ctg dvs man kollar bebisens hjärtljud, givetvis var bechis inte så pigg på att visa upp sig så det som brukar ta ca 15 min tog 40... då tydligen halva jkpgs befolkning skulle ha barn idag blev vi visade till ett väntrum/matyutrymme med orden vi tar er när vi får en lucka då tror man ju folket har läget under kontroll och någon form av patientdatering.... kl 11 var jag så trött så tårarna nästan rann och då kom det en barnmorska förbi därborta i "väntrummet" hur går det? frågar hon ja jo det börjar bli lite segt då jag varit här sedan åtta svarde jag, hon skulle gå och kolla.... 30 min senare så nu är det din tur ursäkta att det tagit sån tid men det har varit väldigt körigt här. Får ett rum och kort därefter kommer doktorn som ska kolla ultraljudet då får jag den korrekta anledningen varför jag suttit nästan fyra fucking timmar i ett bortglömt väntrum... pga att det varit så mycket att göra så stulade det med personalbyten och jag blev struken på listan så de visste inte att jag va kvar... HALLÅ!!!! Låt mig säga att 20 min senare var jag klar med en ny tid på ons och fick gå hem... låt mig säga som så att blir jag skickad till något väntrum på onsdag tänker jag säga tack men nej tack jag sitter bra här där jag sitter!!

over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0