Bibbidibobbedibo

Så har det ännu en gång blivit söndag em. Jag börjar tappa lite på det här med att blogga varje dag, fast min målsättning när jag började va ju att skriva minst en gång i veckan och än så länge håller jag det löftet.
I torsdags va jag på A6 med min svärmor (A6 är jönköping stora köpcentra) det va tänkt att jag skulle gå med en kompis till mig men hon kunde inte pga barnstrul.... jaja kul att svärmor hade lust hon kollade barnen och jag kollade kläder. Fick köpt en hel del snyggt faktiskt, dock bara till barnen, hittar aldrig något till mig eller är för snål för att spendera pengar på mig själv. Fick veta att hon och svärfar skulle resa till Thailand 18nov -3dec bara så där... de såg en annons i tidningen om att det gick direkt flyg och bestämde sig över en dag att ja vi åker... men ja jag e inte bitter.......
Efter shoppingturen blev vi bjudna på lite fika och då ringde min sambo, typiskt och givetvis försa sig svärmor angående barnpassning lördag kväll (hade ju sagt att det va en hemlis för Anders då han fyller år och jag ville att de skulle vara en överraskning) jaja what to do.....

På fredag kväll va jag och min kära vän Åsa på bio, eller ja först tog vi lite dricka på O'learys vilket va tur för på så sätt blev ju inte hela kvällen tråkig...... vi hade bokat att se svenska filmen Låt den rätte komma in Anders hade läst boken och trodde filmen skulle vara bra... bra kritik hade den oxå fått... detta är ännu ett bevis att jag och Åsa inte ska välja film tillsammans för jag vet inte vad för film kritikerna hade kollat på men den här va döööööötrist jo ibland fick man ju sig ett gott skratt men jag tror inte det va meningen. I filmen va det med ett gäng alkisar... och ska det va på film vill man ha bra skådisar som spelar fulla inte äkta fyllon som inte kan spela.... Nä dom 100kr kändes som kastade i sjön....

Då min bror fyllde 25 i fredags blev det släktkalas hos min mamma hela lördagen, det är lite jobbigt men jag tycker det är väldigt kul att träffa mina mostrar å morbröder å kusiner å kusinbarn, Gustav blev kvar där och Elias blev utlämnad till B-ryd. hemma tog vi det soft en stund jag vid min kära teve och Anders vid sin kära dator, efter att man slitit och gjort sig fin från topp till tå, och då menar jag verkligen slitit med rakhyvel i högsta hugg å allt, va det dax att gå ut och äta middag det blev på Jensens böffhouse och det va mycket gott vill jag säga.
Nu ska jag bada lillemannen och bara mysa.

Takk for besöget og på snarlig gensyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0