Dan före dopparedan...

Städa städa varje freda å så varje jul, de tycker ja e kul.......

Idag har det varit fullt upp här på våran gata, först hade jag träningen på morgonen och ramlade hemifrån vid 8.00 tiden.... När träningen va avklarad blev det en sväng till media markt och fixa med ett kort dom strulat till det med och fixa ramar till våran snygga fotovägg :)
När jag kom hem va det dags för pojkarna att ge sig ut på äventyr. Under tiden så han jag städa och plocka lite här hemma, slå in de sista klapparna oxå.
När de kom hem ett par timmar senare hade de ett fint blompaket med sig, gissa om ja blev glad för blommor är ju alltid trevligt och snyggt blev det i fönstret.
  
(ficklampan är från Nappjakten då Elias ska lämna dom till Tomten...)

Nu under kvällen har vi varit och ätit julgröt och skinkmacka hemma hos min mamma, tillsammans med mina två bröder. Gustav visade upp sin först lite gnälliga sida då ingenting va riktigt bra, men när vi fått av honom byxorna som verkade sitta åt lite blev han sin lilla solstråle igen. När det va dags för kaffe efter maten spexade han till det när han skulle äta glass och det slutade med att hela han va kladdig.
Hög på socker tultade han sen runt hemma hos min mamma och skakade på huvudet, min storebror kom med den bästa liknelsen... han påminner om betjänten i Grevinnan och betjänten som alltid går på nyårsafton, och det roliga är att han hade rätt....

  

Nu ska jag griljera skinkan :)

God jul på er alla om jag inte hinner in och skriva något på självaste julafton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0