Trött ja e så trött ja e så trött

Har precis kommit hem efter att ha lämnat stora gossen på förskolan, som det så fint heter numera fast i vår familj säger vi fortfarande dagis... förstår inte vad det är för fult med det??? Han åkte glad som en lärka dit på sin älskade kickbike, dock med en mindre incident vid ett övergångställe där jag säger efter att bilarna stannat då går vi bara för att inse halvägs över gatan att Elias inte kommit iväg ännu nej för man måste ju sätta foten ordentligt på kickbiken man måste lada för att sen köra superfooort.... låt mig säga att mitt lugn för några sekunder försvann men lika snabbt försvan hans tårar och allt var tipp topp, fortfarande ingen Sebastian på Dagis. Han är Elias bästis och dom är oskiljaktiga va iaf det innan sommaren tom fröknarna sa fel namn...
Lillfisen Gustav har knoppat in för sin berömda morgonvila tänkte försöka skjuta lite på den till kanske tio men nej nio vill jag sova mamma!
Annars inte mycket nytt, var ute hos Anders föräldrar igår och barnen blev omhändertagna jag kunde läsa tidningen i fred härligt. Sen va det ju underbart väder Lilli (Inga-Lill) försökte få ut Elias att sparka boll flera gånger men nej han ville bara sitta i tvrummet och titta på Geoparder och div djurfilmer med Lolle (Arnold) Vi åt gott och fick hembakat fika så gott.
Funderar på om man borde ta sig i kragen och städa nu när man är hemma fast det känns så trist och som man inte gör annat än plockar och städar jämt, mår lite dåligt i magen när det ser rörigt ut hemma. Men som det så fint heter "att städa när man har småbarn är som att skotta när det förtfarande snöar" så jag går nog och lägger mig och sappar framför tvn så tar jag itu med dammtussarna senare i veckan

tuddelidu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0